Kontakt
GUBIS
Styrelse
GUBIS har inget kansli eller organisation utan styrelse väljs av föreningsstämman och de förtroendevalda personerna arbetar sedan med ideellt engagemang för GUBIS under sin mandat tid.
- Kristina Olsson, ordförande
- Patrik Hjert, vice ordförande
- Eva Engström, sekreterare
- Lars Gahnström, kassör
- Jan Wahlén, ledamot
- Sven Sandström, ledamot
Arbetsordning och arbetsmodell
- Styrelsen träffas ca 6 - 8ggr per år, inklusive förenings-stämma. Gubis medlemsmöten genomförs 6 ggr/år.
- Mötesprotokoll ska föras av den valda sekreteraren, vilken vid mötesfrånvaro föraviserar en person i styrelsen som sin ersättare.
- Styrelsen har mandat att besluta om att tillsätta ett arbetsutskott (AU), bilda ett projekt och utse personer som ska representera GUBIS i prioriterade sammanslutningar.
Har du någon fråga eller reflektion, vänligen maila oss på:
Arbetsutskott
Vid vissa åtaganden eller utvecklingsarbeten så utser GUBIS medlemmarna och/eller styrelsen en grupp med lämpliga personer. För närvarande har vi dessa pågående arbeten och åtaganden samt även slutförda rapporter/förstudier.
- Klicka här för att läsa vår förstudie: “Lägenhetsbyggande på Gotlands landsbygd”. Projektägare GUBIS. Förstudien är finansierad genom projektmedel via Leader Gute/Jordbruksverket. Projektledare: Eva Engström.
- Lokalt utvecklingsbidrag. Ansvarig: Styrgrupp från GUBIS och Hela Sverige ska leva